איך משיגים רישיון נהיגה בינלאומי ?
באמצעות רישיון נהיגה בינלאומי, תוכלו לנהוג במגוון מדינות בחוץ לארץ. נהיגה בחוץ לארץ תאפשר למטייל או לשוהה בחו"ל לצורך ענייני עבודה וכו' להגיע ממקום למקום במהירות, תאפשר לו להיות חופשי מפני שהוא לא יצטרך להשתמש בתחבורה ציבורית או לשלם עבור מוניות יקרות, מערכת הניווט אשר מובנית במכונית תסייע למטיילים למצוא את היעד (כמו כן הם לא יצטרכו לסמוך על העוברים והשבים, לקוות שהם מדברים בשפה האנגלית ולבקש מהם הכוונה), המטיילים אשר משכירים רכבים יוכלו לשהות באתרים כמה זמן שירצו (כמובן, בהתאם לשעות הפתיחה של האתר), יוכלו לטייל עם הילדים בקלות, לצפות בנופים, לעצור עצירות נוחות, לעצור עצירות התרעננות, לעצור את הרכב בכדי לקנות שתייה ומזון, לצלם את הנוף ועוד.
הרישיון הבינלאומי יינתן לנוסע לנהוג בחו"ל בהתאם לדרגות הנהיגה והוא דורש הצמדת רישיון ישראלי בתוקף (במידה והנהג חדש ונוסע עם מלווה, הוא לא יוכל לקבל רישיון נהיגה בינלאומי). בכדי לקבל את הרישיון, יש להצטייד ברישיון הנהיגה ולהגיע אל אחת התחנות אשר מנפיקות רישיון נהיגה בינלאומי.

התשלום עבור הנפקת רישיון נהיגה בחו"ל משתנה בהתאם לגוף, כאשר הגופים המורשים לכך הם מ.מ.ס.י וטלדור. כמו כן, יש צורך בתמונה של מבקש הרישיון והיא צריכה להישמר במאגר הממוחשב של המשרדים.
רישיון נהיגה בינלאומי – הבדלים בין מדינות
הרישיון הבינלאומי מוכר בכל המדינות אשר חתומות על אמנת ג'נבה (משנת 1949) או לחילופין אמנת וינה (שנת 1968). רישיון הנהיגה הבינלאומי תקף בכ- 175 מדינות. תוכלו לקבל את הרישיון באוסטרליה למשך 3 חודשים מכניסתם למדינה, באירלנד ואיטליה ניתן לקבל רישיון לשנה מאז הכניסה למדינה, הונגריה, צרפת ושוויץ מספקות רישיון לשנה ומגבילות את קבלתו לגיל 18 ומעלה, בגרמניה, הולנד ובלגיה ניתן לקבל רישיון נהיגה למשך חצי שנה וכו'. יש לציין כי יפן אינה מכירה ברישיון הבינלאומי, רק מי שמוכיח כי הוא נוסע ליפן יכול לקבל ממ.מ.ס.י רישיון נהיגה בינלאומי.
כמו כן, יש מדינות שמאפשרות נהיגה ברכב פרטי באמצעות רישיון ישראלי בתוקף, אך ישנן הגבלות להיתר. חברות השכרת הרכב ורשויות האכיפה אינן מכירות ברישיון הנהיגה הישראלי.
הנחות והטבות, ומה לעשות אם אתם כבר בחו"ל ומעוניינים לקבל רישיון נהיגה בינלאומי ?
אם אתם חברים במועדון ממסיתור, לא תצטרכו לשלם עבור רישיון נהיגה בינלאומי משום שהנפקת הרישיון הינה חלק מדמי החבר ששילמתם בזמן שהצטרפתם למועדון. אם אתם מצטרפים ממועדון ממסי- לאומי קארד, תקבלו את רישיון הנהיגה הבינלאומי במתנה על החשבון של המועדון.

במידה ואתם מעוניינים לקבל רישיון נהיגה בינלאומי ואתם נמצאים בחו"ל ואין לשליח תעודות מקוריות, יציג השליח תצלומים של רישיון הנהיגה, דרכון בתוקף או לחילופין תעודת זהות יחד עם הצהרה כי מבקש הרישיון נמצא בחו"ל ולא יכול להביא תעודות מקוריות.