השכרת רכב בחו"ל

כאשר מתכננים חופשה משפחתית לרוב אנו יודעים את מסלול הטיול מראש והאם ישנו הצורך של השכרת רכב בחו"ל. שכירת רכב בחו"ל צריכה להיות פעולה פשוטה למדי אך ישנן המון חברות השכרה במדינות השונות שלהן חוקים שונים ומשונים שיכולים להשתנות אפילו בין סניף לסניף או בין מדינה למדינה ואין לנו שום דרך לדעת מה הם עד לאחר קריאת האותיות הקטנות של החוזה הארוך שלרוב יהיה כתוב בשפה זרה לנו.

הבעיה הופכת חמורה יותר ככל שחברת השכרת הרכב קטנה יותר. חברות אלו דואגות לחוזה ארוך שאין אפשרות לשוכר הממוצע להבינו ואנו יכולים למצוא את עצמנו עם חיובים משונים על פריטים או סעיפים שלא ידענו שביקשנו בזמן השכרת הרכב.

ישנם כמה פרמטרים שחשוב מאוד לבדוק כאשר שוקלים השכרת רכב בחו"ל וכמובן בזמן ההשכרה עצמה. ישנם כמה נושאים שחשוב לבדוק כגון ביטוח, תפעול הרכב, מזג אוויר.

ביטוח הרכב, הנוסעים וצד שלישי – בזמן השכרת רכב בחו"ל חשוב מאוד לדאוג לכיסוי ביטוחי מלא, אין אנו רוצים שאם נהיה מעורבים בתאונה אפילו שלא באשמתנו נהיה חשופים לתביעות שונות שיעלו לנו בכסף רב. מומלץ לרכוש כיסוי ביטוחי מלא לרכב השכור, לנוסעים וכמובן לצד שלישי. שימו לב שחלק מהביטוחים המוצעים אינם כוללים פגיעות שילדה לרכב המושכר, בדקו את האפשרות להרחיב את הכיסוי.

תפעול הרכב – לרוב הרכב שאותו תקבלו איננו זהה לרכב המשפחתי, אנו ממליצים לקבל הדרכה קצרה לתפעול השותף של הרכב וכמו כן הדרכה בסיסית בהחלפת גלגל במקרה של תקר או פיצוץ בצמיג. דאגו לדעת מראש את מיקום מפתח הגלגלים ומיקום הגלגל הרזרבי.

מזג אוויר – כמו בכל טיול חשוב לנו לבדוק את מזג האוויר המצפה לנו, השכרת רכב בחו"ל איננה שונה וחשוב להתאים את הרכב לתנאי מזג האוויר. איננו רוצים לנסוע ברכב בעל גג נפתח בחורף גשום וכמובן איננו רוצים שהמזוודות שלנו יהיו קשורות על הגג בגשם ויורטבו כליל. דאגו תמיד לשכור רכב גדול דיו כדי שלא תתקלו במצבים אלו והחופשה תהיה מוצלחת כפי שתוכננה.

יעד מוזל לתקופה הקרובה : השכרת רכב בארה"ב