השכרת רכב בקרואטיה

קרואטיה היא יעד נעדר לטיול ברכב שכור ולמעשה רק באמצעות השכרת רכב תוכלו להנות באמת מכל מה שיש למדינה המיוחדת הזו להציע.

אמנם ניתן לבקר בבאתרים המיוחדים של המדינה גם כחלק מטיול מאורגן, אולם רק באמצעות רכב שכור תוכלו להיות אדונים לזמנכם ולבלות באטרקציות ובאתרים שתאהבו ככל שתרצו.

טיול במדינה המיוחדת הזו מהווה חוויה של ממש בעבור חובבי הטבע והנופים ויש בה לא מעט שמורות טבע עוצרות נשימה בהם זורמים נחלים ונהרות.

גם חובבי העתיקות ימצאו במדינה את מבוקשם בדמות ערים וכפרים פסטורלים שהוקמו בחשכת ימי הביינים וכמעט ולא השתנו עד עצם היום הזה…

החורף במדינה קשה מאוד ובשיא הקיץ המחירים גבוהים למדיי כך שמומלץ לבקר בה בתחילת הקיץ או הסתיו.

השכרת רכב בקרואטיה, כמו גם הזמנת בתי מלון עשוייה להיות זולה בהרבה למזמינים מהארץ ולכן מומלץ "לעשות שיעורי בית" ולתכנן מראש את החופשה – גם אם הדבר עשוי לפגום מעט באפשרויות הבחירה הרי שבמדינה מתפתחת זו אופציות אחרות עלולות להיות מסוכנות ויקרות יותר.

קרואטיה מתאימה במיוחד לטיולים ברכב שכור מכיוון שעריה הגדולות אינן מהוות אתר תיירות משמעותי – היופי האמיתי של המדינה נמצא הרחקמ ממרכזי הערים – בשמורות הטבע, בחופים ובכפרים הנידחים.

בעוד שברוב מדינות אירופה תוכלו להגיע לעיר מרכזית ולהתנייד בה באמצעות תחבורה ציבורית תוך שאתם "מדלגים" בין אתר לאתר, הרי שבקרואטיה תחבורה ציבורית היא לא באמת אופציה, אם תרצו לגלות את המדינה ולהתבשם מיופייה.

טיול טיפוסי בקראוטיה מתחיל בעיר זאגרב, שהיא העיר הגדולה ביותר במדינה אולם היא חסרת חן מיוחד.

מהעיר הסמוכה לשדה התעופה הבין לאומי תוכלו לנסוע דרומה לכיוון העיר ספליט אשר שוכנת לחוף הים התיכון.

בדרך תוכלו לבקר בפארק תשעים האגמים (מקום מרהיב ביופיו, מלא באגמים קטנים שמחוברים זה לזה באמצעות מפלים) ובשמורת הטבע "פארק פקלניצה" שבה מצוקים, נהרות ומפלים מרשימים.

המקום היפה והמיוחד ביותר בקראוטיה (בנתיים זה עדיין חלק מקרואטיה, למרות שאיפתם לעצמאות…) הוא האיי מונטה נגרו, או בתרגום חופשי, הצוק השחור,
האי שוכן במרחק של כחצי שעת שייט מהעיר ספליט וחובה לבקר בו בכל טיול במדינה.

כאן גם תוכלו להפרד מהרכב השכור (להחזירו בסוכנות להשכרת רכב בעיר ספליט).